Kezdőoldal

Emelt szintű matematika oktatás (5-8. évf.)


Matematikai műveltség, problémamegoldó képesség, kreatív gondolkodás, ismeretalkalmazás mind-mind a korszerű matematikatanítás meghatározó pontjai.
A jelenben és a közeljövőben nagy szükség van matematikailag művelt emberekre, akiknek a helyüket egy igen összetett és gyorsan változó világban kell megtalálniuk. A hozzáférhet? információ mennyisége exponenciálisan n? és mindenkinek képesnek kell lennie arra, hogy önmaga és a társadalom számára eredményesen kezelje és értelmezze az őt körülvevő ismeret- és információtömeget. Ezért is tartjuk nagyon fontosnak, hogy iskolánkban kitüntetett figyelemmel forduljunk a matematika felé. A tárgy tanítása nem öncélúan része a tantervnek. Tisztában vagyunk azzal, hogy a matematika egyre fontosabb szerepet játszik az emberek életében, nélkülözhetetlen a sikeres munkavégzéshez.
Elsődleges célunk, hogy tanulóink a matematikát megszeretve sajátítsák el a tudnivalókat. Gyakran emlegetett mottónk szellemében: -"a matematika nem nehéz, csak szeretni kell " folynak a tanítási óráink, diákjaink felkészítése a középfokú intézménybe való sikeres továbblépésre. A tehetséggondozás érdekében 5-8. évfolyamon egy-egy csoportban emelt szintben tanítjuk a matematikát. Ezekben a csoportokban a heti óraszámot 1 órával  megnövelve mód és lehetőség van versenyfeladatok megoldására; az ismeretek több dimenzióban való elmélyítésére; matematikai modellek, algoritmusok megalkotására. Diákjaink rendszeresen sikeres szereplői különféle városi, megyei, országos matematikaversenyeknek. Mindezek mellett megnyugvással és örömmel tölt el bennünket az az eredmény, melyet a Kiss Árpád Országos Közoktatási Szolgáltató Intézmény Értékelési Központja adott közre egy az Oktatási Minisztérium megbízásából elvégzett felmérés kapcsán

 

 

Matematikai gondolkodás területén a mi iskolánknál jobban teljesítők aránya mindössze 9%; míg a gyengébb teljesítményt nyújtó iskolák aránya: 91%. Ezek alapján a mi iskolánk mind az országos átlagot, mind a megyeszékhelyi iskolák átlagát tekintve, a felső 10%-hoz tartozik.

Ezen felmérés eredménye; a versenyeken elért sikereink; a középfokú intézmények visszajelzései mind-mind megerősítenek bennünket abban a hitünkben, hogy érdemes így, ilyen feltételek mellett folytatni iskolánkban a matematika tanítását.

Zárszó:
"Ha jó kedvű vagyok, akkor matematikával foglalkozom, hogy jobb kedvű  legyek.
Ha rossz kedvű vagyok, akkor matematikával foglalkozom, hogy elmúljon a rossz kedvem."
/ Rényi Alfréd /

 

 

TÁMOP-3.1.4-08/2 TIOP-1.1.1-09

Közép-dunántúli
Regionális Minőségi díj
2008

 

Névnap

Ma 2019. June 17., Monday, Laura, Alida és Alina napja van. Holnap Arnold és Levente napja lesz.

Keresés

Eseménynaptár

Last month June 2019 Next month
M T W T F S S
week 22 1 2
week 23 3 4 5 6 7 8 9
week 24 10 11 12 13 14 15 16
week 25 17 18 19 20 21 22 23
week 26 24 25 26 27 28 29 30